De romeinen hebben diepe sporen achtergelaten. Letterlijk en figuurlijk, want bijvoorbeeld de eerste verharde wegen zijn gelegd door de romeinen.

Maar ze brachten nog veel meer vernieuwingen. Zo waren zij het eerste volk met een georganiseerd leger. Er leiden meer wegen naar Rome, dat zal hier duidelijk worden.

“Het is een opmerkelijke combinatie: Geschiedenisonderwijs en Kunsteducatie gaan hand in hand…” -Benno Hübner

De dag begint met een geschiedenisles van onze vakdocent. Daarna gaan de kinderen aan de slag in dansworkshops en met creatieve verwerkingsopdrachten. Ter afsluiting houden ze een presentatie voor elkaar. De kinderen gaan naar huis met een nieuwe kijk op het geschiedenisthema en zijn geprikkeld en geïnspireerd om meer te doen met hun creativiteit.

 

 

Disciplines: Dans, Erfgoed, Multidisciplinair
Doelgroep: Groep 5, Groep 6, Groep 7, Groep 8
Soort activiteit: Eenmalig, Lessenreeks, Maatwerk
Groepsgrootte: Maximaal 30 of 60 leerlingen
Duur: In overleg. Onderbouw is meestal een les van 30 – 45 minuten Bovenbouw is meestal een les van 45- 55 minuten
Frequentie: In overleg met de school. Je kunt kiezen voor een ochtend- of dagprogramma.
Beschikbaarheid: Maandag t/m vrijdag de hele dag
Locatie: Op school
Kosten: Voor max. 30 lln: ochtendprogramma €480,00 , dagprogramma €780,00 (1 dansdocent + 1 geschiedenisdocent) voor max. 60 lln: ochtendprogramma €880,00 , dagprogramma €1130,00 (2 dansdocenten, 1 geschiedenisdocent)
Bijzonderheden: Afhankelijk van het gekozen programma zijn er minimaal twee locaties nodig: één voor de geschiedenis les en één voor de dansles en voorstelling. De geschiedenisles kan in een ‘normaal’ klaslokaal, de dansles en voorstelling in een speelzaal of aula met liefst een gladde vloer en vrij van obstakels.